Saturday, November 27, 2010

Kepercayaan..+..Sorie..Moriee



tumpang sedih pd seorang sahabat (cik A)..
sian pd beliau..cerita dia camnie...2 hr yg lalu dwaktu mlm sy sedang berdiskusi bersame my prenzz cik B d dlm bilekku yg nyaman, bersih, indah
(erk...) hehe..utk discuss hint microteachg..k sedang2 berdiskusi2 tibe2 ade sorg sahabat menghantar surat YM..So sy pun balas la..dan bermula la sesi dialog-berdialog disitu..ape yg kitorg bualkan..emm..tak yah sebut la ea secret.. k tapi tak lame lepas tu saye tinggalkan YM tu dan continue discuss2+ memerah santan otak untuk jwb soalan tu..k selang beberapa minit sahabat saya tu hantar email lagi dan saya pun balas..tp lame kelamaan soalan dan jawapan dan benda yg kami bualkan agak secret dan telah dipesan oleh beliau supaya tidak memBAGItahu pada sesiapa ape2 yg kami bualkan.. Dan tak lame tu sy pun dok menggatal gatal panggil cik B..”Cik B tengok nie”...erghh..(ade sedikit kekesalan)..Upss terlepas sudahh..kedengaran seperti ade orang laen tahu benda yg kami bualkan...

“Saya tak memBAGItahu sape2..cik B yang tahu sendiri
.. dia yang baca..sy tak cakap ape2 pun”
Kedengaran seperti suatu alasan..ish2

dan sekejap td baru dapat mesej dari cik A dan dia agak marah sedikit dan menyoal saya seperti seorang polis..

Cik A: “awak ada bagitahu pada sesape ea pasal *********?”

Sy: Saya memang tak bagitahu pada sesiapa pun..tp saya ade somthing nak bagitahu awak..awak on YM tak?

Beliau tak reply..so sy pun on laptop n ym terus..adess cik sahabat tak un9 pulak.tak dpt nak jelaskan+jimat kredit..ok tak pe...gune SMS JE la

Sy: Sori taw..saya memang tak bagitahu sape2.. Cuma dia tahu sendiri..yang borak gan awak semalam bukan saya tapi cik B (untok mkluman..cik A dan cik B juge bersahabat)...mmg saya dah bagitahu pada awak mula-mula ..tapi awak tak perasan dan awak terus borak dengan cik B..memandangkan awak rapat dengan cik B..sy pun rase tak pe... sorie2..saya memang tak berniat nak bagitahu sape2..

Mcm tu la lebih kurang SMS saya panjang lebau kot...dan sesi berbalas SMS yg seangkatan
lebih kurg cam nie lebaunye..berpanjangan.... 4 5 mesej jgk la...
adehh..so Cik Suraya awak tak tahu ke maksud memBAGItahu?..

1) BAGItahu =Kita suruh orang tu baca sendiri..tak ckp
2) BAGItahu =tak leh orang laen tahu dengan cara ape sekalipun termasuk jalan darat @ air buka mulut

3) BAGItahu =Jawapan 1 dan 2..

Dan cik A pun reply “Saya terkejut bila berlaku mcm ni. Awak akan buat sy hilang kepercayaan pd kamu. Sy memang sedih dan***********************”

Tak sangka pulak bole jd sampai cam nie...maafff kan kamiii!!..maaf kan kamiiii...maaf!!.... kannnnnnnnn!!!..kamiiiiiiiiii!!...

Persoalan?? “Macam mane Cik A bole tahu” ** dan biarlah rahsiyee..
Aiss dugaan2

Ya Allah jangan la biarkan daku mengulanginya sekali lagi..

TOBAT2

****

Ada ramai orang yang berkata, “Kepercayaan adalah kunci terpenting dalam segala hal.” Sesungguhnya Kepercayaan adalah sebuah pintu. Suatu keterbukaan yang luas.

Jika seseorang mempercayai Anda, maka dia akan membukakan pintu itu lebar-lebar di hadapan Anda. Pintu itu akan menjadi jalan Anda membangun hubungan baik dan berpotensi untuk Anda berkongsi cerita suka duka bersama.

Namun sekiranya pintu itu telah tertutup..amat sukarlah untuk membukanya semuala..walaupun keampunan dan maaf telah dipinta tetapi kepercayaan akan tetap berubah dan sukar untuk dipulihkan..


****


P/s: Len kali tok sah la nak menyamar jd sape2 or ape2..dan pastikan sebelum nak bagitahu secret via sms, YM, fb or ape2 je alat komunikasi..tak de orang lain d sekeliling mereka yg mendengar awak berkate2/bercerita...

hehe..ok itu sahaje tq sudi baca^^

Semua yg ditulis hanya utk dijadikan pengajaran dan renungan..tq!

2 comments: